Crossfit dla każdego

 Jesteś już nieco znudzony monotonią powtarzalnych zajęć na siłowni? A może nie masz czasu na to, by znaleźć siłownię i zacząć ćwiczyć nad swoją sylwetką i poprawą kondycji? Rozwiązaniem dla Ciebie może być crossfit.

Crossfit – co to jest?

 Zasady są banalnie proste i nie wymagają specjalistycznego sprzętu do ćwiczeń. Dzięki temu możliwe jest ćwiczenie w domu lub w pobliskim parku, co pozwala w łatwy sposób zaoszczędzić czas i pieniądze przeznaczone na dojazdy. Oszczędności jest zresztą więcej, bo odpadają również konieczności uiszczania opłat za uczęszczanie na zorganizowane zajęcia w klubie fitness. Nie trzeba również wydawać pieniędzy na drogi specjalistyczny sprzęt, co rodzi kolejne oszczędności w naszym portfelu.

 Zasady, na jakich opiera się crossfit, są, jak wspomniałem, banalnie proste. Plan treningowy nie jest skomplikowany, ćwiczenia zaś są nam znane od dziecka z zajęć wychowania fizycznego w szkole. Pompki, przysiady i brzuszki umie wykonać każdy z nas, podobnie jak chwilę pobiegać czy jeździć na rowerze.

 Prawdziwe wyzwanie w treningu crossfitu polega na czymś zupełnie innym. To ciężki trening, a zatem wymaga od osoby trenującej ogromnej motywacji i samozaparcia. Jak każdy efektywny trening, także i crossfit działa tylko wówczas, kiedy jest uprawiany regularnie. Cykl ćwiczeń musi być stały, na przykład co drugi dzień, podobnie jak zestaw ćwiczeń.

Crossfit – ćwiczenia

 Ćwiczenie crossfit powinno zajmować około godziny czasu, trzy kwadranse powinny w zupełności wystarczyć, zwłaszcza w początkowej fazie treningu. Trening crossfit dzieli się na trzy główne części. Przez pierwszy kwadrans trwa rozgrzewka, w której ważne są ćwiczenia rozciągające i krótkie przebieżki bądź przejazdy rowerem. Następna cześć to tzw. workout, czyli główna część treningu. W ciągu 20 minut należy wykonać jak najwięcej ćwiczeń z każdej serii, każda z nich trwa około 2 minuty i angażuje inne partie mięśni. Tutaj najlepiej skupić się właśnie na powtarzaniu obwodów składających się z pompek, brzuszków, przysiadów i podciągnięć na drążku. Ostatnią częścią sesji treningowej są ćwiczenia rozciągające po treningu, które trwać mają około 10 minut.

 Crossfit, ze względu na spore obciążenie organizmu, może być niebezpieczny dla zdrowia. Aby zminimalizować ryzyko ewentualnej kontuzji, warto zwrócić się po poradę do specjalistów. Czasami dobrym rozwiązaniem jest rozpoczęcie zajęć pod okiem doświadczonego instruktora. Kluby fitness we Wrocławiu czy innych miastach są dość rozpowszechnione, nie powinno być większego problemu ze znalezieniem tego rodzaju zajęć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.